LifeAfter x Resident Evil Collaboration, Pengalaman Permainan Apocalyptic Survival Terhebat Menyapu Dunia!

Permainan Survival Apokaliptik NetEase Games, LifeAfter, telah bekerjasama dengan permainan Capcom Resident Evil’s Survival Horror. Acara kolaborasi ini berlangsung dari 21 Ogos dan mendapat maklum balas yang menarik dan menjadikan permainan ini 10 kedudukan Appstore teratas di pelbagai negara.

Resident Evil adalah permainan Survival Horror yang dikeluarkan pada tahun 1996 dan pada bulan Jun 2020, jumlah penjualan Resident Evil telah melebihi 100 juta salinan, menjadikannya salah satu permainan paling ikonik dalam sejarah. Game Life After juga terkenal di seluruh dunia, dengan gambaran yang tepat tentang akhir dunia dan kelangsungan hidup, hingga kini pemain yang terdaftar telah mencapai 200 juta dan menerima ulasan dari Googleplay sebagai Game yang paling kompetitif 2019 di berbagai negara.

Pasukan LifeAfter mendedahkan bahawa pasukan mereka telah mendekati pasukan Capcom bermula setahun yang lalu. Dalam tempoh ini, perbincangan yang sengit dan pembentukan yang teliti membawa kepada hasil akhir yang memuaskan di mana terdapat banyak sokongan dari kedua belah pihak.

Acara kolaborasi global ini berlangsung selama 2 minggu, dan segera menduduki tempat 10 teratas di App Store di berbagai negara dan wilayah di dunia dan menjadi permainan yang disyorkan di Google Play. Bukan hanya itu, kolaborasi ini juga mengejutkan pemain dalam bentuk iklan luar. Sudah tentu, peminat dapat melihatnya di pelbagai bilik di Shibuya (Tokyo), Taipei, Hong Kong, Jakarta ke pelbagai lokasi pusat perniagaan lain dan bertemu para pemain.